Všetky praktické informácie o Chorvátsku nájdete tu
https://croatia.hr/sk-SK
Voucher (poukaz na služby): Na základe voucheru Vám budú poskytnuté služby, ktoré ste si zakúpili v cestovnej kancelárii, prekontrolujte si správnosť údajov uvedených na voucheri, do vouchera nie je dovolené akýmkoľvek spôsobom zasahovať, pripisovať, alebo meniť údaje v ňom uvedené. V prípade zistenia nezrovnalostí vo voucheri sa obráťte na cestovnú kanceláriu. Všetky služby čerpané nad rámec služieb uvedených vo voucheri sa platia priamo na mieste. Zmluva o obstaraní zájazdu je zároveň poistnou zmluvou, preto ju musíte mať pri sebe počas zájazdu. Skontrolujte si, či zmluva je riadne vyplnená, či obsahuje všetky predpísané údaje o poistených osobách, termín poistenia, či je podpísaná Vami aj zástupcom cestovnej kancelárie. Pri cestách automobilom nezabudnite okrem vodičského a technického preukazu na zelenú kartu, ktorú Vám vystaví Vaša poisťovňa, v ktorej máte uzatvorené povinné zmluvné poistenie.
Reklamácie: pri nedostatkoch v poskytnutých službách alebo pri neposkytnutí objednanej a zaplatenej služby žiadajte ihneď nápravu na recepcii ubytovacieho zariadenia alebo u zástupcu CK v mieste pobytu. Ak nie je možné nedostatky odstrániť ihneď na mieste, je potrebné spísať reklamačný záznam, na základe ktorého môžete uplatniť reklamáciu v CK po návrate z dovolenky. Bez tohto záznamu nemôžeme reklamáciu uznať.
Pobytový poplatok: Ak ste ubytovaní kdekoľvek v Chorvátsku, musíte platiť pobytovú taxu. Je to poplatok určený pre región alebo obec na podporu rozvoja cestovného ruchu. Platí sa za každý deň pobytu za dospelú osobu. Účastníci našich zájazdov a pobytov platia pobytovú taxu už v CK, čo je uvedené na voucheri.
Grilovanie: Ak je v ubytovacom zariadení záhradný gril, alebo máte vlastný – prenosný, doporučujeme jeho použitie len po dohode s domácimi vzhľadom na prísne obmedzenia a vysoké riziko požiarov v letnom období.
Obmedzenia pre fajčiarov: zákaz fajčenia sa okrem zdravotníckych zariadení, úradov a pracovísk vzťahuje aj na reštaurácie a kaviarne. Fajčenie v reštauráciách a kaviarňach je povolené len vo vymedzených a označených priestoroch určených pre fajčiarov a na vonkajších terasách. Pokuta pre nedisciplinovaných fajčiarov jednotlivcov je 1000 kún (140 Eur).
Telefonovanie: Od 1. júla po vstupe Chorvátska do EÚ výrazne zlacnejú ceny za prenos dát, hovorov, esemesiek a dát v roamingu. Cena za megabajt dát bude stáť maximálne 0,54 Eur, za odchádzajúci hovor (min.) 0,29 Eur, za prichádzajúci hovor (min.) 0,08 Eur a textovú správu 0,10 Eur.
SOS – 112: tak ako vo všetkých krajinách EU aj v Chorvátsku môžete v prípade potreby volať bezplatne na č. 112 (aj v slovenčine) - rýchla zdravotnícka pomoc, polícia, hasiči, pomoc iných rýchlych služieb a záchranných a ochranných operatívnych síl, hovor je možné uskutočniť cez všetkých operátorov.
Nezabudnite na dôležité maličkosti: opaľovací krém s vyšším UV faktorom, prikrývku hlavy, gumovú obuv do mora (hlavne pre deti), pláže a vstup do mora sú štrkové alebo skalnaté, lieky ktoré pravidelne užívate, prípadne lieky tlmiace bolesť, vhodné aj pri úpaloch, očné kvapky, gély a masti pri alergických reakciách kože, lieky na zažívacie ťažkosti, repelentné prípravky pre prípad lokálneho výskytu hmyzu.
V stredomorských krajinách žijú temperamentní obyvatelia, turisti a dovolenkári si tiež radi užijú večernú a nočnú zábavu, preto treba počítať s tým, že rušný nočný život patrí k tradičnému koloritu prímorských letovísk, hlavne v najväčšej sezóne. Pokojnejšie prostredie nájdete na začiatku a konci sezóny, treba však brať do úvahy, že nie všetky zariadenia – športové, zábavné, sú v tomto období v plnej prevádzke.