Voucher (poukaz na služby): Na základe neho vám budú poskytnuté služby, ktoré ste si zakúpili v cestovnej agentúre, prekontrolujte si správnosť údajov uvedených na vouchery, do vouchera nie je dovolené akýmkoľvek spôsobom zasahovať, pripisovať, alebo meniť údaje v ňom uvedené. V prípade zistenia nezrovnalostí vo vouchery sa obráťte na cestovnú agentúru.
Všetky služby čerpané nad rámec služieb uvedených vo vouchery sa platia priamo na mieste. Zmluva o službách cestovného ruchu je zároveň poistnou zmluvou – pokiaľ sa poistíte prostredníctvom našej agentúry, preto ju musíte mať pri sebe počas zájazdu. Skontrolujte si, či zmluva je riadne vyplnená, či obsahuje všetky predpísané údaje o poistených osobách, termín poistenia, či je podpísaná Vami aj zástupcom cestovnej agentúry. Pri cestách automobilom nezabudnite okrem vodičského a technického preukazu na zelenú kartu, ktorú Vám vystaví Vaša poisťovňa, v ktorej máte uzatvorené povinné zmluvné poistenie.
Reklamácie: pri nedostatkoch v poskytnutých službách alebo pri neposkytnutí objednanej a zaplatenej služby žiadajte ihneď nápravu v ubytovacom zariadení alebo u delegáta v mieste pobytu. Ak nie je možné nedostatky odstrániť ihneď na mieste, je potrebné spísať reklamačný záznam, na základe ktorého môžete uplatniť reklamáciu v cestovnej agentúre po návrate z dovolenky. Bez tohto záznamu nemôžeme reklamáciu uznať.
Pobytový poplatok: Ak ste ubytovaní kdekoľvek v Chorvátsku, musíte platiť pobytovú taxu. Je to poplatok určený pre región alebo obec na podporu rozvoja cestovného ruchu. Platí sa za každý deň pobytu za dospelú osobu a tiež za osobu staršiu ako 12 rokov. Účastníci našich pobytov platia pobytovú taxu už pri vypísaní zmluvy, je to uvedené na vouchery.
Grilovanie: V našich zariadenia nie je možné grilovať, len po dohode s domácimi, vzhľadom na prísne obmedzenia a vysoké riziko požiarov v letnom období.
SOS – 112: tak ako vo všetkých krajinách EU aj v Chorvátsku môžete v prípade potreby volať bezplatne na č. 112 (aj v slovenčine) - rýchla zdravotnícka pomoc, polícia, hasiči, pomoc iných rýchlych služieb a záchranných a ochranných operatívnych síl, hovor je možné uskutočniť cez všetkých operátorov.
Nezabudnite na dôležité maličkosti: opaľovací krém s vyšším UV faktorom, prikrývku hlavy, gumovú obuv do mora (hlavne pre deti), pláže a vstup do mora sú štrkové alebo skalnaté, lieky ktoré pravidelne užívate, prípadne lieky tlmiace bolesť, vhodné aj pri úpaloch, očné kvapky, gély a masti pri alergických reakciách kože, lieky na zažívacie ťažkosti, repelentné prípravky pre prípad lokálneho výskytu hmyzu.
V stredomorských krajinách žijú temperamentní obyvatelia, turisti a dovolenkári si tiež radi užijú večernú a nočnú zábavu, preto treba počítať s tým, že rušný nočný život patrí k tradičnému koloritu prímorských letovísk, hlavne v najväčšej sezóne. Pokojnejšie prostredie nájdete na začiatku a konci sezóny, treba však brať do úvahy, že nie všetky zariadenia – športové, zábavné, sú v tomto období v plnej prevádzke.